سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رکوردشکنی «روزی روزگاری در هالیوود» در گیشه

http://s7.picofile.com/file/8391023042/image_1398080.jpg

هرچند نسخه جدید «شیرشاه» این هفته بار دیگر در صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت اما اکران «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو اتفاق مهم این هفته بود که رکورد فروش کارنامه این کارگردان پیشروی آمریکایی را شکست.

هرچند «روزی روزگاری در هالیوود» که داستانی غیر اقتباسی دارد و در آن خبری از ابرقهرمان‌ها و جلوه‌های ویژه بصری نیست و درجه بندی سنی R تعداد مخاطبانش را محدود می‌کند، اما در سه روز نخست اکران خود 40 میلیون دلار فروخت و دومین فیلم پرفروش هفته شد. این درآمد از نمایش در 3659 سالن سینما به دست آمد.

این بهترین فروش افتتاحیه برای فیلمی از تارانتینو است. همچنین فروش اولین روز نمایش این فیلم که 16.8 میلیون دلار بود، رکورد جدیدی در کارنامه او ثبت کرد.

«روزی روزگاری در هالیوود» هرچند نظر مثبت منتقدان را جلب کرده، اما برای ادامه موفقیت به تعریف دهان به دهان تماشاگران احتیاج دارد. این فیلم در سایت سینمااسکور امتیاز B گرفته که در قیاس با دو فیلم اخیر تارانتینو که -A گرفته بودند، پسرفت است. 

«شیرشاه» بازسازی انیمیشنی به همین نام در قالب فیلم سینمایی غیر انیمیشن این هفته 75.5 میلیون دلار دیگر از گیشه آمریکا و کانادا کسب کرد و به رکورد 350 میلیون دلار فروش رسید. این فیلم به کارگردانی جان فاورو در بازار خارج از آمریکای شمالی هم 613 میلیون دلار فروش کرد و مجموع درآمدش از گیشه دنیا به 963 میلیون دلار رسید.

این فیلم همچنین باعث شد سلطه کمپانی دیزنی بر گیشه آمریکای شمالی حفظ شود. پنج فیلم صدر جدول فروش سال 2019 اکنون در اختیار این شرکت غول‌آسا است.

سومین فیلم پرفروش این هفته «مرد عنکبوتی: دور از خانه» بود که 12.2 میلیون دلار فروخت. این محصول مشترک سونی و مارول بعد از چهار هفته اکران به مجموع فروش 344 میلیون دلار در آمریکای شمالی رسید.

«داستان اسباب بازی 4» با 10 میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش شد. این هم دیگر محصول دیزنی در اکران تابستان است که کل فروش آن در گیشه داخلی به 395 میلیون دلار رسیده است.