سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یافتن جایگزین های برای زندگی به جای زمین

http://s10.picofile.com/file/8406524426/earth3.jpg

با توجه به عوامل انسانی و طبیعی که موجب تخریب زمین شده اند انسانها در فکر یافتن کره ای دیگر برای سکونت هستند. تا کنون گزینه هایی هم برای چنین هدفی یافت شده اند اما به دلیل دور بودن تا کنون انسان نتوانسته به آنجا سفر کند.

دانشمندان از مدتها پیش به دنبال یافتن سیارات قابل سکونت هستند تا بهترین گزینه موجود که از هرر لحاظ شبیه به سیاره خاکی ما باشد را بیابند.

به تازگی این محققان موفق شده اند که سه کره ی خاکی یا صخره ای را بیابند که از لحاظ اندازه به زمین شباهت داشته و قدری گرمتر از این کره اند.

سیاره های یاد شده که به دور ستاره ای بسیار بسیار دور از کره ما به نام K2-239 می چرخند، از لحاظ اندازه بسیار به زمین شباهت دارند و تقریبا 1 تا 1.1 برابر کره خاکی هستند.

البته علیرغم شباهت در زمینه ی اندازه، این سه سیاره شبیه به زمین به ستاره ی منظومه خود قدری نزدیکترند و به همین دلیل طی مدتی معادل 5.2 تا 10.1 روز زمینی، قادرند یک بار به دور ستاره خود بچرخند. این در حالی است که زمین در فاصله ای دورتر از ستاره ی منظومه شمسی یعنی خورشید قرار دارد و به همین علت 365 روز طول می کشد تا یکبار به دور آن بچرخد.

نزدیکی بیش از حد این سیاره ها به ستاره شان بر خلاف تصور باعث نمی شود که آنها از آب و هوای بسیار گرم و غیر قابل تحملی برخوردار شوند چرا که دانشمندان معتقدند این سیاره های تنها کمی از سیاره ما گرمترند.

به گفته ی کارشناسان، K2-239 ستاره ی این منظومه 160 سال نوری با زمین فاصله دارد و تنها نیمی از گرمای خورشید را فراهم می آورد. این مسئله باعث می شود که نزدیکی فاصله ی این فراخورشیدی ها به ستاره شان باعث شود تنها 10 درجه از زمین گرم تر باشند.

حال محققان قصد دارند با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب به بررسی اتمسفر این سیاره های فرا خورشیدی پرداخته و ببینند که ادامه دادن زندگی در این سیارات ممکن است یا خیر.